این ارتباطات میتواند به تبادل اطلاعات، همکاریهای تجاری و فرصتهای همکاری بین اعضا منجر شوند و به توسعه کسبوکارها و رشد صنعت کارآفرینی کمک کنند.
این افراد میتوانند درباره راهبردها، چالشها، راهکارها و موفقیتهایشان در حوزه کسبوکار صحبت کنند و تجربیات خود را به اشتراک بگذارند.
در این جلسه با حضور و همراهی دکتر ربانی و اعضای دیگری از جمله آقایان محمدحسین روشنایی، یاسر قربانی، محسن کیاشمشکی، افشین دهقان، محمد حسینشعار، مهدی کنعانی، سید امیر غریفی، اباذر براری، مجید باقری، حامد احتسابی، هیوا میرزایی و سرکار خانم راحله کیاشمشکی دعوت شده بود تا تجربیات و دانش خود را با سایر مهمانان حاضر در جلسه به اشتراک بگذارند.
میت پلاس یک بخش از رویداد میت است که در آن از تعدادی مهمانان حاضر در جلسه دعوت میشود تا گفتگوهای کوتاهی را با آنها داشته باشیم و بیشتر با کسبوکار و فعالیتهای آنها آشنا شویم.
آقای محمد حسین روشنایی با فعالیت در حوزه کوچینگ، اولین مهمان میت پلاس بودند و در صحبتهای خود اشاره کردند که برای تبدیل شدن به یک مشاور کسبوکاراستفاده از یک دوره یک ماهه کافی نیست. افرادی که قصد تبدیل شدن به یک بیزنس کوچ دارند، بهتر است به طور مداوم و پایدار در حال یادگیری و بهروزرسانی مهارتها و دانش خود باشند.
با توجه به روند رو به رشد کسبوکارها و نیازهای متنوع آنها، آینده بیزنس کوچینگ همچنان به نظر میرسد رونق خوبی خواهد داشت
.
آقای یاسر قربانی ریس هیئت مدیره تایماز فولاد مهمان بعدی میت پلاس بودند و به این نکته اشاره کردند که کسبوکارهایی که با تغییرات و پیشرفتهای فناوری و بازار همگام میشوند، احتمال موفقیت و رشد بیشتری دارند. پس لازم است کسبوکارها به طور مداوم خود را به روز کنند تا بتوانند در بازار رقابتی امروز به حیات خود ادامه دهند و رشد کنند.
اولین بانوی این ضیافت، سرکار خانم راحله کیاشمشکی مدیرعامل شرکت اژدهای طلایی ویرا دعوت شدند تا تجربیات و دانش خود را در زمینه تعامل با چین به اشتراک بگذارند. ورود به بازار چین و فعالیت در آن میتواند به عنوان یک فرصت کسبوکار جذاب در نظر گرفته شود. چین با جمعیت بالا، اقتصاد رو به رشد و تقاضای قوی برای محصولات و خدمات مختلف، یک بازار بزرگ و پتانسیلمند است. خانم کیاشمشکی در ادامه فعالیت ها و فرصت هایی که میتوانیم در چین داشته باشیم را ذکر کردند.
آقای محسن کیاشمشکی به عنوان رئیس هیئت مدیره شرکت اژدهای طلایی دعوت شدند و تجربیات و دانش خود را در زمینه تعامل با چین به اشتراک گذاشتند.
آقای محسن کیاشمکی بر این باور است که در ارتباط با تعامل و ارتباط با افراد چینی، نباید بر سرمایهگذاری مالی در چین تمرکز داشته باشیم.
آقای افشین دهقان، مدیریت بازرگانی شرکت قطران پارس مهمان بعدی ضیافت بودند. ایشان ذکر کرند که صادرات محصولات و چالشهای بخش بازرگانی نشان میدهد که تحریمها، مجوزها و ممنوعیتهای مختلف میتوانند موانعی برای صادرات باشند. او معتقد است که مشکلات داخلی، مانند مشکلات مربوط به مجوزها و کارتهای بازرگانی، ممکن است بیشتر اذیت کننده باشند نسبت به مشکلات خارجی. همچنین در ادامه به این موضوع پرداختند که چه راههایی وجود دارد که بتوانیم موانع صادرات را کمتر کنیم
.
آقای محمد حسینشعار تولیدکننده پوشاک نوزاد به عنوان مهمان بعدی در ضیافت میت حاضر شدند. هدف او از شرکت در این ضیافت، شبکهسازی و رشد کسبوکار خود است. ایشان یکی از دلایل موفقیت کسبوکار را، تمرکز بر کیفیت محصولات و صداقت میداند
دربخش بعدی آقای مهدی کنعانی به عنوان مشاور و مدرس بازارهای مالی به بررسی اوضاع اقتصاد و بازارهای مالی در شش ماهه دوم پرداخت. سه محور اصلی میت در مهرماه شامل: ارزیابی آمادگی صادرات، وضعیت ارز در 2 نیم سال و ییلاقات شرق تهران میباشد
در محور اول، آمادگی صادرات مورد بررسی قرار خواهد گرفت. این شامل بررسی آمادگی و توانایی شرکتها برای صادرات به بازارهای خارجی، مزایای و محدودیتهای صادرات در شش ماهه دوم و راهکارهای بهبود آمادگی صادرات خواهد بود.
محور دوم، وضعیت ارز در2 نیم سال را مورد بررسی قرار میدهد. در این بخش، تحلیل و بررسی ارزش و نوسانات ارز در بازارهای مالی مورد بررسی قرار خواهد گرفت و تأثیر آن بر صادرات و واردات، نرخ ارز و اقتصاد کشور بررسی خواهد شد.
محور سوم به بررسی ییلاقات شرق تهران اختصاص دارد. این شامل تحلیل و بررسی وضعیت اقتصادی و بازارهای مالی در این منطقه خواهد بود و مزایا و فرصتهای سرمایهگذاری در این منطقه را مورد بررسی قرار خواهد داد.
بررسی این محورها توسط دکتر کنعانی، به شناخت بهتر از وضعیت اقتصادی و بازارهای مالی کمک خواهد کرد و مشارکتکنندگان در برنامه را با اطلاعات کاربردی و مفید تامین خواهد کرد.
آقای سید امیر غریفی، مدیرعامل شرکت پخش سراسری گلریز، در ضیافت میت تجربیات خود را به اشتراک گذاشتند. پیشنهاد ایشان برای کسبوکارها این است که نقاط فروش خود مخصوصا خورده فروشی را توسعه دهید .
مهمان بعدی آقای اباذر براری بود که با همراهی دکتر ربانی سپری شد. آقای براری دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و کویت و مدرس دانشگاه هستند. آقای براری درسخنرانی خود اشاره کردند که بین ایران و کویت فرصتهای تجاری وجود دارد، اما متأسفانه صادرات به کویت به میزان کافی صورت نمیگیرد و یکی از دلایل این امر، عدم حضور ایران در بازار کویت است. همچنین به این نکته اشاره کردند که ایران در حوزه مواد غذایی در کویت مزیت دارد و صادرات قابل توجهی به این کشور داریم. همچنین، حوزه صنایع ساختمانی نیز از زمینههایی است که ایران میتواند در آن بهرهبرداری و صادرات موفقی داشته باشد.
سخنرانان بعدی این ضیافت، آقای مجید باقری، مدیرعامل شرکت تاو آویژه پارس، و آقای حامد احتسابی، رییس هیئت مدیره شرکت تاو آویژه پارس بودندو به این موضوع اشاره کردند که در کار خدماتی، به ویژه در فرودگاهها، نیازمند داشتن یک روانشناسی هستیم تا بتوانیم بهترین خدمات را ارائه دهیم. آنها بیان کردند که نوع خدماتی که به مشتریان ارائه میدهیم باید دارای جنبه روانشناختی باشد.
آخرین مهمان ضیافت میت، آقای هیوا میرزایی، مدیر مارکتینگ شرکت هماتلکام و نماینده رسمی برند موتورولا و دومین واردکننده بزرگ موبایل در کشور است.
آقای میرزایی در جلسه اشاره کردند که استراتژی نادرست ضعف بسیاری از بیزینسها در تبلیغات است که منجر میشود هدف مورد انتظار خود را به دست نیاوردند.
آقای میرزایی پیشنهاد کرد که مدیران ارشد باید به جای انجام کارهای روتین، توانایی خلاقیت و بازگشایی فضا را برای افرادی که دارای خلاقیت هستند، فراهم کند. همچنین، آقای میرزایی پیشنهاداتی ارائه دادند تا باعث افزایش خلاقیت افراد تیم شود.