جلسه هشتم رویداد میت در سال 1402

جلسه هشتم رویداد میت در سال 1402
دی 1402

هشتمین جلسه ضیافت "میت" در سال 1402



سومین رویداد بزرگ MEET با حضور بزرگان حوزه بیزینس و مارکتینگ بین‌الملل

هشتمین ضیافت مجمع کارآفرینان خاورمیانه "میت" در هتل پارسیان آزادی برگزار شد. این رویداد با حضور بیش از 100 نفر از کارآفرینان، صاحبان کسب‌وکار، تجار و بازرگانان سراسر کشور به انجام رسید. یکی از اهداف این رویداد، شبکه‌سازی هدفمند بین مدیران و فعالان کسب‌وکار بوده است. این رویداد به آنها کمک می‌کند تا کسب‌وکار خود را بهبود بخشند و فرصت‌های جدیدی را برای رشد و توسعه کسب‌وکارهای خود ایجاد کنند.

این ارتباطات می‌تواند به تبادل اطلاعات، همکاری‌های تجاری و فرصت‌های همکاری بین اعضا منجر شوند و به توسعه کسب‌وکارها و رشد صنعت کارآفرینی کمک کنند.

این افراد می‌توانند درباره راهبردها، چالش‌ها، راهکارها و موفقیت‌هایشان در حوزه کسب‌وکار صحبت کنند و تجربیات خود را به اشتراک بگذارند

 

مهمانان MEET:

در این جلسه با حضور و همراهی دکتر ربانی و اعضای دیگری از جمله آقایان مهدی کنعانی، محمد رضا سبز علی، فرید عابدی، رضا خلیقی، علی جبلی، سعید افشار، داوود انصاری، محمد منصوری، محمد سیدا دعوت شده بود تا تجربیات و دانش خود را با سایر مهمانان حاضر در جلسه به اشتراک بگذارند.

 

آقای مهدی کنعانی، مدرس، مشاور و تحلیلگر اقتصادی، به‌عنوان اولین مهمان در ضیافت میت، حضور داشت.

مهدی کنعانی به یکی از موضوعات مهم، یعنی افزایش 50 درصدی مالیات پرداخت. او نظرات و تحلیل‌های ارزشمندی، درباره تأثیرات و پیامدهای احتمالی این افزایش مالیات، بر اقتصاد و شرایط مالی شرکت‌ها ارائه داد.

صحبت‌های آقای کنعانی، به نرخ ارز هم رسید. ایشان درباره تأثیرات نرخ ارز بر تجارت و تأثیرات آن بر تورم و قیمت‌ها نیز پرداخت.

سیاست مالیاتی نیز یکی از موضوعات گفتگو بود. مهدی کنعانی به شیوه‌ی جدید سیاست‌های مالیاتی نگریست و با ارائه پیشنهادات خلاقانه، تحلیل‌هایی را درباره تأثیرات این سیاست‌ها بر اقتصاد و جامعه ارائه داد.

از دیگر موضوعاتی که مهدی کنعانی به آن پرداخت، روند رو به رشد هاوینگ بیت کوین بود، اما به کارافرینان توصیه نکرد و نکاتی را درباره ریسک‌ها و چالش‌های مرتبط با هاوینگ بیت کوین بیان کرد

 

میت پلاس

میت پلاس یک بخش از رویداد میت است که در آن از تعدادی مهمانان حاضر در جلسه دعوت می‌شود تا گفتگوهای کوتاهی را با آنها داشته باشیم و بیشتر با کسب و کار و فعالیت آنها آشنا شویم. این گفتگوها می‌توانند به شما ایده‌ها و الهام‌بخشی در رابطه با توسعه و بهبود کسب و کار شما ارائه دهند. همچنین، این فرصت به شما اجازه می‌دهد تا ارتباطات حرفه‌ای برقرار کنید و شبکه‌سازی با سایر اعضای جلسه را گسترش دهید.

 

آقای محمد رضا سبز علی، فعال در زمینه بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، به عنوان اولین مهمان میت پلاس دعوت شد.

او با شرکت در دوره‌های ویدان و ضیافت میت، توانسته است رشد فردی و شغلی بسیار موفقی را برای خود به دست آورد و ایده‌های خود را محقق سازد. هدف اصلی او، کمک به نوجوانانی است که قصد راه‌اندازی کسب و کار، دارند یا به‌دنبال اجرایی کردن ایده‌های خود هستند.

 

آقای فرید عابدی، پزشک عمومی و فعال در حوزه باغداری، به عنوان مهمان بعدی در این ضیافت دعوت شده‌اند تا تجربیات خود را به اشتراک بگذارند. ایشان اطلاعات و دانش خود را در زمینه باغداری، به صورت جامع و کاملی، تشریح کردند.

یکی از موضوعاتی که به آن پرداختند، راهکارهایی برای دستیابی به موفقیت در زمینه باغداری بود. آقای عابدی به این موضوع پرداختند که چگونه می‌توانیم در حوزه باغداری، بهترین عملکرد را داشته باشیم و موارد مورد نیاز را از چه منابعی تهیه کنیم که بیشترین بازدهی را برای ما به ارمغان بیاورند.

در ادامه، حاضرین، سوالاتی مرتبط با بحث را مطرح کردند و آقای عابدی، با ارائه راهنمایی‌هایی، آن‌ها را در راستای دستیابی به اهدافشان، کمک کردند.

 

آقای رضا خلیقی، مدیرعامل شرکت آسان درمان آسیا، به عنوان مهمان بعدی در این ضیافت حضور داشتند.

فعالیت اصلی آقای خلیقی در حوزه تجهیزات دندانپزشکی است. علاوه بر این، ایشان در حال راه‌اندازی یک پلتفرم آموزشی هستند که در آن، اساتید، دوره‌های آموزشی خود را ارائه می‌دهند و می‌توان در این پلتفرم، با دندانپزشکان ارتباط برقرار کرد.

همچنین، آقای خلیقی در زمینه کوچینگ نیز فعالیت می‌کنند. ایشان با شرکت در دوره‌های دکتر ربانی، اصول بازاریابی و کوچینگ را به صورت اختصاصی آموخته‌اند و در کسب و کار خود، پیاده‌سازی کرده‌اند. علاوه بر این، به عنوان یک کوچ، به دیگر کسب و کارها مشاوره ارائه می‌دهند.

 

 

در ضیافت میت چه گذشت؟

آقای علی جبلی، مشاور تولید و بازرگانی محصولات باغی، تجربیات خود را به اشتراک گذاشتند

آقای جبلی در سخنرانی‌اشان، به مشکلات کسب و کار خود و سپس تحولی که به واسطه گذراندن دوره‌های آموزشی دکتر ربانی، به دست آورده‌اند، اشاره کردند.

این دوره‌های آموزشی به آقای جبلی کمک کردند تا مهارت‌های لازم برای تولید و بازرگانی محصولات باغی را بهبود بخشند. ایشان بهبود قابل توجهی در فرآیندهای تولید، مدیریت مالی و بازاریابی محصولات خود داشته و توانسته‌اند در این صنعت، به موفقیت‌های قابل توجهی دست یابند.

 

آقای سعید افشار مدیرعامل صنایع الکترونیک هوراند، سخنران بعدی ضیافت میت بودند. آقای افشار، در سخنرانی خود، به مسائل اقتصادی ایران و تأثیرات تورم و مالیات بر کسب و کارها پرداختند و راه‌حل‌هایی برای حل این مشکلات ارائه دادند.

 

نقش کاراکتر برند در کسب و کار

سخنران بعدی این ضیافت، آقای داوود انصاری، کارآفرین و مدیرعامل آژانس تبلیغاتی آرسین بود. ایشان در سخنرانی‌اشان، به تحولات دیجیتال در ارتباطات برند، پرداخت و درباره نقش اینفلوئنسرها در ارتقای برند و فروش محصولات و ... صحبت کردند

 

 

یک  بخش از سخنرانی ایشان به پرسش و پاسخ با مهمانان حاضر در جلسه اختصاص یافت. در این بخش، مسائلی مانند استفاده از کاراکتر برند، موضوعاتی که باید در انتخاب کاراکتر مورد توجه قرار گیرند و زمان مناسب برای داشتن یک کاراکتر برای کسب و کار، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

 ویژگی بزرگترین مذاکره‌کنندگان

در بخش بعدی، آقای محمد منصوری، مذاکره‌گر ارشد بین‌الملل، تجربیات خود را در زمینه مذاکره به اشتراک گذاشت. ایشان با توجه به سابقه چندین سال مذاکرات موفق و تدریس، بیان کردند که بزرگترین مذاکره‌گرها، از مهارت‌های ارتباطی قوی، برخوردار هستند.

در ادامه، ایشان به برخی ویژگی‌های مذاکره‌کنندگان قوی اشاره کردند:

 

 

همچنین، محمد منصوری به دو استراتژی مذاکره، به نام "Smart game" و "trust game" اشاره کرد و نکات دیگری را نیز بررسی کرد. ایشان درباره استفاده مناسب از این دو استراتژی و نکات مرتبط با آنها نیز، صحبت کردند.

 

در بخش بعدی برنامه، آقای محمد سیدا مرد حافظه ایران به سخنرانی پرداختند. یکی از راه‌های نابغه شدن، به کار بردن دو نیمکره مغز به صورت اگاهانه است. ایشان بیان کردند که خواب راحت، یکی از راه‌های تقویت حافظه است و اگر خواب کیفیت خوبی نداشته باشد، ممکن است تأثیر منفی بر روی کیفیت زندگی داشته باشد.

در ادامه، یک تمرین معرفی شد که شامل ۵ مرحله بود و هدف آن، فعال کردن دو نیمکره مغز بود. این تمرین‌ها به افراد کمک می‌کنند تا از ظرفیت کامل مغز خود استفاده کنند و عملکرد حافظه را تقویت کنند.

 

مذاکره با کشور چین

آخرین سخنرانی توسط دکتر محمد مهدی ربانی، مدیرعامل ویدان، به موضوع روش‌های مذاکره با کشور چین اختصاص یافت.

او تأکید کرد که مذاکره در کشورهای مختلف، تفاوت‌هایی در آداب و رسوم دارد و توجه به تفاوت‌های فرهنگی در این کشورها بسیار مهم است. در جلسات پیشین، درباره مذاکره با کشورهای عربی، اروپایی و ترکیه صحبت شده بود. در این جلسه، دکتر ربانی درباره نحوه مذاکره با چینی‌ها صحبت کرد.

وی بیان کرد که هدیه دادن در فرهنگ چینی‌ها بسیار مهم است و چای به عنوان یک هدیه با ارزش در این کشور محسوب می‌شود. چینی‌ها به نحوه رفتار و روش مذاکره کننده توجه زیادی می‌کنند.

مذاکره‌کننندگان چینی تخفیف می‌گیرند و در عین حال انتظار دارند که طرف مقابل نیز از آنها تخفیف دریافت کنند. همچنین، باید زمان تحویل را با چینی‌ها به‌طور دقیق تنظیم کرد و در غیر این صورت، تأخیر در تحویل اتفاق می‌افتند.

 

اگر می‌خواهید با چینی‌ها مذاکره کنید، بهتر است یک نماینده در این کشور داشته باشید. این نماینده قادر به بررسی کالاها و انجام کارهاست. در ادامه، تعدادی از شرکت‌کنندگانی که تجربه تجارت با چین را داشتند، شروع به صحبت کردند و تجربیات خود را در زمینه تجارت و مذاکره با چین به اشتراک گذاشتند.

 

در مذاکره با چینی‌ها می‌توانید در مورد پیشرفت‌های چین نسبت به غرب صحبت کنید. همچنین، برای مذاکره بهتر، بالاترین مقام را برای نمایندگی ارسال کنید؛ اگر مقامات پایین‌تر را بفرستید، احتمالاًنتیجهی مطلوبی به دست نخواهید آورد.

 

در پایان هر بخش، از حضار در جلسه با انواع میوه، شیرینی و نوشیدنی‌های گرم و سرد پذیرایی شد که مهمانان از این فرصت‌ها هم برای آشنایی با یکدیگر و شبکه‌سازی استفاده می‌کردند.

به جمع ۱ درصد برتر مدیران کشور بپیوندید
به ضیافت میت بپیوندید
گالری این جلسه