جلسه اول رویداد میت در سال 1402

جلسه اول رویداد میت در سال 1402
دی 1403

اولین جلسه ضیافت "میت" در سال 1402

 

 

 



مهمانان و سخنرانان میت
  • امیر صالحی
  • علیرضا یونچی
  • سعید مخملباف
  • دکتر مهدی کنعانی
سومین رویداد بزرگ MEET با حضور بزرگان حوزه بیزینس و مارکتینگ بین‌الملل

اولین دوره ضیافت مجمع کارآفرینان خاورمیانه میت (Meet) در هتل استقلال تهران با هدف برقراری شبکه‌سازی هدفمند و تحقق اهداف رشد کسب‌وکار و توسعه کارآفرینی در کشور برگزار شد. بیش از ۱۰۰ نفر از کارآفرینان، صاحبین کسب‌وکار، تجار و بازرگانان سراسر کشور در این رویداد شرکت کردند.

ضیافت میت یک رویداد با هدف شبکه‌سازی و برقراری ارتباطات است که به منظور ارتقای کسب‌وکارها و صاحبان کسب‌وکار برگزار می‌شود.

در این ضیافت شرکت‌کنندگان با یکدیگر آشنا می‌شوند، خود را معرفی می‌کنند، ایده‌های خود را به اشتراک می‌گذارند و با برقراری ارتباطات قوی و مؤثر، با همکاری و همفکری در جهت رشد کسب‌وکارهای خود، شرایط بهتری را برای خود فراهم می‌کنند. این رویداد یک فرصت بسیار خوب برای کارآفرینان و صاحبان کسب‌وکار است تا با یکدیگر آشنا شوند، از تجربیات و ایده‌های دیگران استفاده کنند و شبکه‌سازی خود را گسترش دهند.

طبق گفته برایان تریسی: «برقراری ارتباط، توانایی است که می‌توانید آن را به دست بیاورید. اگر برای رسیدن به این مهارت تلاش نمایید، می‌توانید کیفیت زندگی خود را افزایش دهید»

مهمانان MEET جلسه اول سال 1402

در این ضیافت از آقای محمد مهدی ربانی بنیانگذار ویدان و مشاور حوزه کسب‌ و کار، علی پور‌اسماعیل مدیرعامل شرکت مهرباستان، محمدرضا جلالی مشاور کسب و کار، امیر صالحی مدیرعامل سابق دیجی نکست، علیرضا یونچی کار‌آفرین برتر، مهدی کنعانی مدرس و مشاور بازار‌های مالی، سعید مخملباف بنیانگذار و مدیرعامل شرکت سینان سافت و ندا ملک‌زاده مشاور حقوقی کسب و کار به عنوان مهمانان برنامه دعوت شده بود تا تجربیات خود را به اشتراک بگذارند.

 

ضیافت MEET در بخش نخست:

دکتر محمدمهدی ربانی بنیانگذار ویدان و مشاور حوزه کسب‌‌وکار، در اولین سخنرانی ضیافت مجمع کارآفرینان خاورمیانه میت (Meet)به این نکته اشاره کرد که ارتباطات و شبکه‌سازی، بخش مهمی از فعالیت کارآفرینان‌ می‌باشد و این موضوع می‌تواند برای رشد کسب‌وکار و تحقق اهداف آنها بسیار موثر باشد. اما ایشان همچنین به این نکته اشاره کردند که شبکه‌سازی و برقراری ارتباطات، به تنهایی کافی نیست و برای رشد کسب‌وکار، نیاز به سرمایه‌گذاری و زمان دارد. به عبارت دیگر، ارتباطات مانند کاشت دانه است که نیاز به رشد، تغذیه و زمان دارد تا به محصول موردنظر برسد.

 

انتقال تجربه شرکت کنندگان در دومین ضیافت کارآفرینان خاورمیان (MEET):

در بخش بعدی آقای حامد یزدی به عنوان مشاور کسب‌وکار و فعال در حوزه بازاریابی، خود را معرفی کردند. آقای یزدی بسیار بر شبکه‌سازی تاکید کردند و به این موضوع پرداختند که شبکه‌سازی از طریق برقراری ارتباطات موثر با دیگران، امکان رشد کسب‌وکار و افزایش فرصت‌های تجاری را فراهم می‌کند. همچنین، ایشان به این نکته اشاره کردند که در ارتباطات باید حصار امن را بشکنید و به دنبال برقراری ارتباطات تجاری با مخاطبان مختلف باشید تا فرصت‌های بیشتری برای کسب و کار خود فراهم کنید.

 

توسعه فردی بانوان،محور پیشرفت جامعه

در ادامه از آقای علی عموزاده و سرکار خانم فاطمه صادقی به عنوان سخنرانان دعوت شدند تا درباره‌ی حوزه فعالیت خود یعنی توسعه‌ی فردی بانوان صحبت کنند. آقای عموزاده در سخنرانی خود بیان کرد که محور پیشرفت جامعه به واسطه بانوان شکل می‌گیرد و بحث‌هایی که انجام دادند، مربوط به مدیریت زمان، برنامه‌ریزی، تمرکز و ارتباطات مؤثر بود. همچنین، خانم صادقی نیز به اهمیت آموزش و توسعه فردی اشاره کرد و تاکید کرد که حتی با اضافه کردن یک جمله به کتاب‌هایی که خوانده‌ایم و آموزش‌هایی که گذرانده‌ایم، می‌توانیم زندگی بهتری داشته باشیم.

 

تمرکز بر رشد سایت یا شبکه‌های اجتماعی؟

آقای امین حسامی، به اهمیت ارتباطات در رشد کسب‌وکار‌ها اشاره کردند و تجربیات خود در زمینه مشاوره کسب‌وکارهای آنلاین و صادراتی را به اشتراک گذاشتند. آقای حسامی در بحث بازاریابی دیجیتال، به جای تمرکز بر روی سوشال مدیاهایی مانند اینستاگرام و لینکدین و...، تمرکز اصلی را بر روی وبسایت قرار دادند و تلاش کردند تا کسب‌وکار‌های مشاوره شده را از این طریق رشد دهند. ایشان به اهمیت داشتن یک وبسایت کارآمد و جذاب برای جذب مشتریان و رشد کسب‌وکار اشاره کردند و توصیه کردند که کسب‌وکارهای آنلاین باید به بهینه‌سازی وبسایت خود و تولید محتوای با ارزش توجه ویژه‌ای داشته باشند.

در ادامه از آقای پوراسماعیل مدیرعامل شرکت مهرباستان دعوت شد تا سخنرانی خودشان را آغاز کنند. آقای پوراسماعیل در انتهای صبحت‌هایشان به این موضوع اشاره کردند که هر چقدر اهداف بزرگ‌تری داشته باشیم، شرایط زندگی رو به نحوی رقم خواهیم زد که همیشه پر نشاط خواهیم بود.

در قسمت بعد آقای علیرضا یونچی، کارآفرین برتر و تاجر فرش، به همراه دکتر محمدمهدی ربانی بر روی صحنه آمدند و پاسخ نگرانی‌های حضار از جمله هوش مصنوعی و چالش‌های کسب ‌و کار را دادند.

در قانون چیزی تحت عنوان اعتماد وجود ندارد!

دومین مهمان خانوم در این ضیافت سرکار خانوم ندا ملک ‌زاده، وکیل پایه یک دادگستری و همچنین مدرس و مشاور حقوقی کسب‌وکارها بودند و چکیده تجربه‌‌شان در این سال‌ها را اینگونه بیان کردند: ما در قانون چیزی تحت عنوان اعتماد نداریم. اکثر پرونده‌های کسب‌وکار‌ها نشأت گرفته از همین واژه‌ی اعتماد است. سیستم حقوقی کسب‌وکارتان را به نحوی تدوین کنید که در مقام دفاع، از کلمه اعتماد استفاده نکنید.

سخنران بعدی ضیافت آقای دکتر مهدی کنعانی، مدرس و مشاور بازار‌های مالی بودند. موضوع سخنرانی ایشان درمورد تقویم بین المللی و فصلی فرصت‌ها، نحوه چگونگی مدیریت مالی و سرمایه‌گذاری کسب‌وکارها بود و در ادامه به پرسش و پاسخ با حضار سپری شد.

 

پنل نوآوری و هوش مصنوعی MEET:

بخش پایانی برنامه با حضور افرادی با تجربه در حوزه هوش مصنوعی و نوآوری، فرصتی برای بحث و گفتگو در مورد چالش‌ها و فرصت‌هایی که با پیشرفت هوش مصنوعی پیش روی جوامع و کسب‌وکارها قرار دارد، فراهم کرد. در این بخش، آقای کیوان محیط مافی، سرکار خانم پروانه فخیم، آقای نوید شهدی و آقای سعید ابهری با یکدیگر به بحث پرداختند و تجربیاتشان را در زمینه هوش مصنوعی و کسبوکار به اشتراک گذاشتند.

اعضای پنل در مورد تهدیداتی که از سوی پیشرفت هوش مصنوعی برای جوامع و کسب‌وکارها وجود دارد، بحث کردند. همچنین، فرصت‌هایی که با پیشرفت هوش مصنوعی برای بهبود کسب‌وکارها و جوامع وجود دارد، نیز بررسی شدند. در این بخش، اعضای پنل تجربیات و دیدگاه‌های خود را در مورد این موضوعات به اشتراک گذاشتند و با یکدیگر به بحث و گفتگو پرداختند.

در پایان هر بخش، از حضار در جلسه با انواع میوه، شیرینی و نوشیدنی‌های گرم و سرد پذیرایی شد که مهمانان از این فرصت‌ها هم برای آشنایی با یکدیگر و شبکه‌سازی استفاده می‌کردند.

 

به جمع ۱ درصد برتر مدیران کشور بپیوندید
به ضیافت میت بپیوندید
گالری این جلسه