در دومین ضیافت میت از آقایان: دکتر محمدمهدی ربانی بنیانگذار ویدان و مشاور حوزه کسبوکار، مسعود شکرانی مدیرعامل شرکت گروه داده ورز جویا، محمدرضا قادری عضو هیأت مدیره شرکت ملی پست، مهرداد ملک محمدی همبنیانگذار تاپین، رامین سمیع زاده مدیرعامل جابار، علیشاد اعتضادی مدیرعامل دیجی اکسپرس، سید احمد نبیپور همبنیانگذار گنجه، مهرداد سعادت دهقان رئیس اتاق بازرگانی ایران و ترکیه و مهدی کنعانی مدرس و مشاور بازارهای مالی و تنها خانم این ضیافت، سرکار خانم مهناز علمایی مدیرعامل شرکت اسپید به عنوان مهمانان برنامه دعوت شده بود تا تجربیات خودشان را به اشتراک بگذارند.
آقای دکتر مسعود شکرانی به عنوان اولین مهمان دعوت شدند تا سخنرانی خودشان را آغاز کنند. آقای شکرانی به عنوان مدیرعامل شرکت گروه داده ورز، نقطه قوت کشور را دانشگاهها و نیروی جوان و تحصیل کرده دانستند. به نظر ایشان، این نیروهای جوان و تحصیلکرده میتوانند با استفاده از دانش و مهارتهای خود، در حوزههای مختلف اقتصادی، فناوری و اجتماعی به توسعه کشور کمک کنند.
آقای شکرانی همچنین معتقد است که حمایت بیشتر از این نیروهای جوان و تحصیلکرده، میتواند منجر به نجات آینده ایران شود. از این رو، ایشان بر این باورند که باید برای جذب و حفظ این نیروها، شرایطی را فراهم کرد که آنها بتوانند در کشور باقی بمانند و به توسعه آن کمک کنند.
دکتر محمدرضا قادری عضو هیأت مدیره شرکت ملی پست دومین مهمان دعوت شده بود و موضوع ارائهی ایشان درمورد تحول دیجیتال در زنجیره تأمین و لجستیک(Logistics) بود.
بخش بعدی برنامه با حضور آقای دکتر محمدمهدی ربانی و آقای مهرداد سعادت دهقان سپری شد. آقای سعادت دهقان به عنوان رئیس اتاق بازرگانی ایران و ترکیه، تجربیات خود را در زمینه برندسازی و توسعه کسبوکار به اشتراک گذاشتند.
آقای سعادت دهقان، با ابراز نگرانی در مورد ضعف برندسازی بیزنسهای ایرانی، به اهمیت این موضوع و نیاز به کار بر روی آن، تاکید کرد. ایشان بر این باورند که شرکتهای توانمند حتما باید در کشور ترکیه لوکیشن داشته باشند و درمورد صادرات کالاها اضافه کردند که علاوه بر تعاملات با کشور ترکیه، میتوانند این کشور را به عنوان پلی برای دسترسی به بازارهای هدفتان در نظر بگیرند.
پس از سخنرانی آقای سعادت دهقان، به پرسش و پاسخ با حضار پرداخته شد. این فرصت بحث و گفتگو در مورد موضوعات مختلف، به ویژه در زمینه توسعه کسبوکار و برندسازی را فراهم کرد.
در این بخش از اعضای پنل لجستیک نوین در کسبوکارها دعوت شد. اعضای این پنل با حضور: آقایان رامین سمیع زاده مدیرعامل جابار، علیشاد اعتضادی مدیرعامل دیجی اکسپرس، احمد نبیپور همبنیانگذار گنجه، مهرداد ملک محمدی مدیرعامل تاپین و تنها خانوم این پنل، سرکار خانوم مهناز علمایی مدیرعامل شرکت اسپید سپری شد.
آقای ملک محمدی اشتباه کسبوکارها درمورد لجستیک را اینگونه بیان کردند که کسبوکارها به اشتباه گمان میکنند که لجستیک صرفا مربوط به ارسال است در حالیکه این درست نیست. لجستیک شامل تهیه تامین کالا، انبارداری، پردازش، ارسال و توزیع است. و یکی از چالشهای اصلی کسبوکارها این است که اصلا حوزهی لجستیک را نمیشناسند و نمیتوانند بصورت دقیق آن را تشخیص بدهند.
در ادامه پنل، خانم علمایی خودشان را معرفی کردند و در ادامه مزایای کسبوکارشان (اسپید) را تشریج کردند. ایشان یکی از مزایای اسپید را در ارسال مدرن و فناور را سرعت عمل آن دانستند که در نهایت باعث به حداقل رسیدن انتظار خریدارها میشود.
سخنران بعدی این پنل آقای اعتضادی بودند که درمورد خدمات و مزیتهای دیجی اکسپرس صحبت کردند. ایشان سرمایهگذاری اصلیاشان در حوزه نرم افزار است و نه سختافزار. و در ادامه انواع سرویسهای دیجی اکسپرس را معرفی کردند که شامل: سرویس کلاسیک، تحویل فوری، تحویل حضوری و سرویس 45 دقیقهای میباشد.
دو سخنران دیگر هم به معرفی بیزنس خود و کمکها و همکاریهایی که میتوانستند از طریق بیزنس خود با حضار داشته باشند، پرداختند.
با این ارائهها، مهمانان به فرصتی برای آشنایی با کسبوکارهای جدید و ایجاد همکاریهای مشترک با آنها دست یافتند.
آخرین سخنران این بخش، جناب آقای مهدی کنعانی بود که به عنوان مدرس و مشاور بازارهای مالی، فرصتهای اقتصادی تیر 1402 را تحلیل کردند.
آقای کنعانی به بررسی وضعیت کلی اقتصاد کشور و تحلیل فرصتهای اقتصادی در سال جاری پرداخت. ایشان به برخی از بخشهای اقتصادی که فرصتهای خوبی برای سرمایهگذاری و توسعه دارند، اشاره کردند و در مورد راهکارهایی که برای بهرهبرداری از این فرصتها وجود دارد، صحبت کردند.
سپس، جناب آقای کنعانی با مهمانان حاضر در جلسه ارتباط دوسویه برقرار کردند و درمورد فرصتهای اقتصادی و راهکارهای بهرهبرداری از آنها گفتگو کردند. در این بخش، مهمانان با ارائه نظرات و پرسشهای خود، به بحث و گفتگو در مورد موضوعات مختلف، به ویژه در زمینه فرصتهای اقتصادی، پرداختند.
در پایان هر بخش، از حضار در جلسه با انواع میوه، شیرینی و نوشیدنیهای گرم و سرد پذیرایی شد که مهمانان از این فرصتها هم برای آشنایی با یکدیگر و شبکهسازی استفاده میکردند.